Notice: Trying to get property 'plugins' of non-object in /var/www/www.rantapallo.fi/wp-content/plugins/styles/classes/styles-customize.php on line 150
Eurooppa

Hämmentävä lemmenristeily Miloksella

torstai, tammikuu 10, 2019

Vielä yksi juttu Milokselta on kirjoittamatta, olen säästellyt sitä puolivahingossa jotta löytäisin oikeat sanat perin hämmentävän kokemuksen kuvaamiseen. Kävimme nimittäin saarta kiertävällä päiväretkellä, jotka ovat Miloksella suosittua huvia, sillä saaren länsipuolen upeita rantakallioita ja luolia on mahdollista päästä näkemään ainoastaan veneellä.

Olin kuullut veneretkistä paljon hyvää ja harmistus meinasi iskeä kun vaikutti jo siltä että Zorba-myrskyn meidät ohitettuakin tuulet olivat vielä niin kovia ettei veneilemään päässyt. Juuri ennen lähtöämme ilma vihdoin laantui sen verran että pääsimme kuitenkin varaamaan retken.

Näitä retkiä on tarjolla vaikka millä mittaa ja oman valitsimme melko sattumanvaraisesti Adamantasin satamakadun monista vaihtoehdoista. Ohjelma vaikutti passelilta ja meille haluttiin myös välttämättä antaa “opiskelija-alennusta”, huolimatta siitä olimmeko varsinaisesti opiskelijoita vai emme. Koko päivän retkelle joka sisälsi aamupalan ja lounaan tuli lopulta hinnaksi 65 euroa.

Matkaan lähdettiin seuraavana aamuna Adamantasin satamasta ja kapteenina meillä oli Jeff Goldblumin näköinen kaveri, joka oli juuri sellainen hauskuuttaja jotka usein tuntuu ajautuvan työskentelemään turistien parissa. Retkelle lähti mukaan myös kaksi muuta firman työntekijä, joista toinen oli oikeasti töissä ja toinen vain päätti lähteä mukaan retkelle viettämään omaa vapaapäiväänsä. Kuinka paljon tähän spontaaniin päätökseen vaikutti retkelle osallistuva yksin matkustava erittäin nätti kanadalaisnainen jääköön jokaisen itse tulkittavaksi.

Vene oli liikkunut ehkä kaksi metriä laiturista kun kapteeni ja vapaapäiväläinen alkoivat kilpaa iskeä kanadalaista ja sama meno jatkui koko retken ajan. Mietin että pitäisikö neitosta yrittää jotenkin auttaa pois ristitulesta, mutta tyyppi vaikutti nauttivan huomiosta ja istuskeli kapteenin kainalossakin ihan tyytyväisenä, joten arvelin että antaa sitten mennä vaan. Olisin mieluusti todistanut vähän vähemmänkin vapaalla olevan merimiehen soidinmenoja. Ensimmäisen nuoren neitokaisen kanssa vietetyn uimatauon jälkeen satuin paikalle juuri kun tyyppi nousi takaisin kannelle stondis uimapöksyissä heiluen. Poistuin nopeasti samaan suuntaan josta olin tullutkin.

Vapaapäiväläinen piiritti kanadalaista koko päivän, mutta kapteeni oli sen verran vapaamman rakkauden kannattaja että jakoi runsaasti suosionosoituksia joka ikiselle naiselle joka hänen purrelleen oli erehtynyt astumaan. Kaksi saksalaisia nuorta naista olivat kapteenin erityisessä suosiossa, mutta toki hän lirkutteli meille ihan kaikille vuorotellen kierrellen purjeveneen kannella tasaiseen tahtiin. Minut arvon kapteeni mm. yritti kaapata syliinsä kun haksahdin istumaan ilmeisesti liian houkuttelevassa asennossa eli jalat koukussa.

Paluumatkalla alkoi myös alkoholi virrata ja kapteeni kävi vuorotellen juomassa ouzoshotteja jokaisen matkustajan kanssa. Toki myös viiniä tyrkytettiin loputtomasti kaikille joiden mukissa vähänkään pohja pilkotti. Onneksi tässä vaiheessa kapteeni oli jo luovuttanut työvelvollisuuksiensa teknisen puolen sille ainoalle selvälle ja normaalin ihmisen tapaan käyttäytyvälle työntekijälle. Jonkin aikaa ennen paluuta toinen saksalaisista naisista alkoi oksentaa yli laidan. Onneksi kapteeni oli ritarillisesti heti taputtelemassa pahoinvoivan neidin selkää!

Periaatteessahan kapteeni oli ihan hauska showmies vaikkei hänen tyyliinsä ihan minun makuuni ollutkaan, mutta siinä vaiheessa kun tyyppi kaatoi naureskellen pullosta vettä suoraan haaroväliini minun makoillessa kannella uikkareissa alkoi homma jo vähän kyllästyttämään. Olinko tietämättä astunut jollekin helkutin tosi-tv paatille? Olin onneksi matkassa kahden kaverini kanssa, joten en varsinaisesti tuntenut oloani erityisen ahdistuneeksi, mutta voin kuvitella että jos olisin ollut yksin samassa tilanteessa niin fiilis olisi ollut aivan eri.

Tämän risteilyn todellinen spektaakkeli oli henkilökunnan hämmentävä käytös, mutta kyllä retkellä nähtiin ihan oikeasti hienojakin paikkoja. Miloksen upea rantaviiva vain jäi pahasti muiden tapahtumien varjoon.

Annetaan nyt kuitenkin vähän kunniaa, varsinkin sille yhdelle työntekijälle joka ansiokkaasti oikeasti hoiti hommansa. Miloksen maaperä on mineraaleiltaan rikasta ja meitä opastettiin hyvin erilaiseen teollisuustoimintaan josta on edelleen jälkiä rantakallioillakin. Lisäksi saimme kuulla mm. Kleftikon monien luolien olleen muinoin otollinen merirosvojen piilopaikka ja Sykian luolassa puolestaan piileskelevän terävähampaisia mureenoja.

Sekä Kleftikossa että Sykiassa meitä kierrätettiin pienellä moottoriveneellä ympäri luolia, eli niitä pääsi oikeasti näkemään ihan läheltä. Kleftikossa vietimme useamman tunnin jonka aikana pääsi myös uimaan ja snorklaamaan luoliin ja vaikkei veden alla sinänsä ollut mitään erityistä nähtävää, niin minä ainakin tykkäsin.

Saavuimme lopulta turvallisesti takaisin satamaan alkuillasta. Onnistuneen retken kunniaksi kapteeni halusi lopuksi vielä tarjota kaikille shotit mastikaa. Viimein saimme taas maata jalkojemme alle, mielessä päälimmäisenä kysymys: “mitä hittoa juuri tapahtui?” Loppuilta kuluikin mukavasti nauruterapian parissa kun kertasimme päivän uskomattomia tapahtumia.

Fiman nimi ei valitettavasti ole jäänyt muistiin, mutta jos Adamantasin rantakadulla sattuu kaupittelemaan veneretkeä hieman Jeff Golblumin näköinen mies, niin ehkä itse valitsisin jonkun toisen vaihtoehdon.

• Reply Noora | Kerran poistuin kotoa torstai, tammikuu 10, 2019 at 19:38

No olipa siinä laivareissu 😀 Onneksi näin ruudun toiselta puolelta voi vaan huutonauraa, mutta jos olisi itse ollut mukana paatilla niin tunnelmat olisivat ehkä olleet erilaiset. Melbournessa kävin jollain kävelykierroksella ja siellä oli mukana joku nuorimies, joka otti tehtäväkseen käydä lirkuttelemassa jokaiselle kierroksella mukana olleelle naiselle. Mun kohdalla juttelu jäi (onneksi) lyhyeksi, sillä sain sitkeän flunssani takia keuhkoja repineen yskänkohtauksen kesken jutteluyrityksen ja mies siirtyi varsin ripeästi kohti seuraavaa uhr… neitoa 😀

• Reply Anni | Rajatapaukset torstai, tammikuu 10, 2019 at 20:02

Ei tälle itsekään voi jälkikäteen kuin vaan nauraa, niin uskomatonta touhua se oli!

Täytyy pitää mielessä toi limainen yskä, selkeästi hyvä keino ei-halutusta seurasta eroon pääsemiseen!

• Reply Terhi sunnuntai, tammikuu 13, 2019 at 10:37

Löytyyhän noita kaikenlaisia yrittäjiä. Kai sitä komeaa ulkomuotoaan pitää jotenkin hyödyntää, mutta työtehtävissä käytöksen pitäisi ehkä olla hieman korrektimpaa. Humalainen kapteeni + iso vene +lauma turisteja = erittäin huono kombi

• Reply Anni | Rajatapaukset maanantai, tammikuu 14, 2019 at 13:44

Epäselväksi jäi ovatko tämän firman retket aina tuollaisia vai oliko henkilökunta vai erityisen flirtilla tuulella. Meitä ei itse asiassa ollut retkellä kuin ehkä noin 15, joka oikeastaan vain tarkoitti sitä että kapteenilla oli varmasti aikaa jokaiselle matkustajalle lirkutteluun.

• Reply Ansku BCN maanantai, tammikuu 14, 2019 at 10:09

Voi apua miten epäammattimaista :D! Olisi ihan kauheaa olla tuollaisen tunkeilun ja flirtin kohteena, varsinkaan kun ei pääse tilanteesta pois muuta kuin mereen hyppäämällä ja uimalla. Mutta hienot on maisemat onneksi 🙂

• Reply Anni | Rajatapaukset maanantai, tammikuu 14, 2019 at 13:46

Maisemat ja oma matkaseura helpotti tunnelmaa kyllä! Ja onneksi uimataukoja pidettiin usein, jos nyt tuossa seurassa vaatteita uskaltautui vähentämään 😀

• Reply Elina | Vaihda vapaalle maanantai, tammikuu 14, 2019 at 17:17

Eikä, mitä meininkiä! 😀 Hunks show olisi varmaan sopinut tuonne vielä mukaan! Näyttää kyllä tosi upeilta maisemilta, mutta muuten todella erikoiselta retkeltä!

• Reply Anni | Rajatapaukset tiistai, tammikuu 15, 2019 at 09:44

Onpahan jotain mitä kotona kertoa (ja blogiin kirjoittaa) :’D
      Vaikutti siltä että nämä tyypit kuvittelivat olevansa jotain oman elämänsä Hunkseja!

• Reply Emma maanantai, tammikuu 14, 2019 at 21:25

Voi tsiisus!! 😀 😀 Täältä on tosiaan helppo nauraa, mutta todennäköisesti itsellä olisi ollut melko vittuuntunut fiilis siellä paikan päällä jos tuollaista olisi joutunut katselemaan koko päivän!

• Reply Anni | Rajatapaukset tiistai, tammikuu 15, 2019 at 16:50

Fiilis oli jotain huvituksen, hämmennyksen ja vittuuntumisen sekoitusta. Onneks oli kaverit mukana joiden kanssa päivitellä ja naureskella uskomattomia tapahtumia. Yksin olisin varmaan heittäytynyt mereen 😀

• Reply Kohteena maailma / Rami keskiviikko, tammikuu 16, 2019 at 00:35

Adamantasin satama näyttää viihdyttävältä pienine värikkäine taloineen. Samaa voi sanoa retkestänne, että värikäs oli 🙂

• Reply Anni | Rajatapaukset keskiviikko, tammikuu 16, 2019 at 12:21

Juu, värikäs on varmasti yksi mahdollinen sana jolla tuota retkeä kuvailla! :’D

• Reply Aino Aloha keskiviikko, tammikuu 16, 2019 at 19:27

Apua mikä lemmenlaiva! Tuolta ei niin vaan olisi pakoon päässytkään keskeltä merta, hyvä että ilmeisesti kuitenkin selvisitte ilman pahempia traumoja 😀

• Reply Anni | Rajatapaukset keskiviikko, tammikuu 16, 2019 at 20:07

Ei onneksi jäänyt pahempia traumoja, onneksi oli mukana kaverit joiden kanssa nauraa ja päivitellä tilannetta! 😀

• Reply Anna | Muuttolintu lauantai, tammikuu 19, 2019 at 07:40

Hahahhaa… Kieltämättä kuulostaa joltain lemmenlaiva -tositv-ohjelmalta 😀 Tuttuja maisemia, meillä ei onneksi sattunut kyytiin risteilyllä yhtään kiimaisia merimiehiä 😀

• Reply Anni | Rajatapaukset lauantai, tammikuu 19, 2019 at 19:33

Mä muistelinkin sun maininneen että teidän vastaava päiväretki oli oikein onnistunut. Oli varmaan eri firma, ja hyvä niin! 😀

• Reply Merja / Merjan matkassa lauantai, tammikuu 19, 2019 at 10:53

Kiitos varoituksesta! Täytyy tuo paatti kiertää kaukaa 😉 Me ollaan turkissa käyty veneretkillä ja sielläkin naiset saavat huomiota mutta ihan noin räikeää se ei ollut. Vettä sielläkin heiteltiin matkustajien päälle mutta hieman valikoiden. Kauniita maisemia joka tapauksessa olette nähneet . PS. Oli kiva nähdä eilen 😊

• Reply Anni | Rajatapaukset lauantai, tammikuu 19, 2019 at 19:41

Kyllähän sellainen pieni flirttailu taitaa olla aika yleistä, eikä se useimmiten häiritsekään, mutta tällä kertaa meni kyllä jo aivan överiksi. Onneksi saattoi nauttia oman porukan seurasta ja tosiaan niistä maisemista 🙂

Oli tosiaan kiva nähdä, toivottavasti törmätään toistekin!

• Reply VEERAPIRITA / Aurinkorasvaa ja aloe Veeraa lauantai, tammikuu 19, 2019 at 19:47

Hahah voi ei mikä reissu – on varmaan hetken tarvinnut pohtia miten kirjoittaa kokemukset tänne! 😀 Ristus mikä risteily.

• Reply Anni | Rajatapaukset sunnuntai, tammikuu 20, 2019 at 20:39

Onneksi on blogi johon näitä uskomattomia tapahtumia purkaa 😀

• Reply Rosa lauantai, tammikuu 19, 2019 at 22:02

Ei apua mikä retki! Minulla muistissa Mauritiukselta todella epämääräinen veneretki, joka ei todellakaan vedä vertoja tälle, mutta silläkin matkalla henkilökunta kippasi alkoholia, etenkin itseensä. Selkeesti turistin on hyvä harkita kaksi kertaa kun veneretkelle on lähdössä.

• Reply Anni | Rajatapaukset sunnuntai, tammikuu 20, 2019 at 20:52

Näitä hämäriä retkiä kyllä varmaan riittää. Yleensä mulla onkin tapana vähän tutkia ja vertailla etukäteen, mutta ei sitä aina jaksa. Ilmeisesti pitäis jaksaa 😀
      Toisaalta, eipä tuossa nyt onneksi mitään pahaa vahinkoa tapahtunut, ois voinut olla pahempikin.

• Reply Sonja | FIFTYFIFTY sunnuntai, tammikuu 20, 2019 at 12:00

Öö jahas! Vettä haaroväliin, mmitä helvettiä? 😀 Voin tosiaan kuvitella, että maisemat jäivät välillä kakkoseksi, kun seurasi tuollaista meininkiä. Yksin olisi kyllä ollut aika ankeaa.

• Reply Anni | Rajatapaukset sunnuntai, tammikuu 20, 2019 at 20:53

Mitä helvettiä, indeed! 😀 Tämä lukeutui ehdottomasti niihin hetkiin kun oli tosi onnellinen että oli pari kaveria mukana matkassa.

• Reply Eve, Jetlaggies sunnuntai, tammikuu 20, 2019 at 21:32

Wau, mitkä maisemat. upeita kuvia olet saanut! Mutta voi yök, millaista meininkiä. Katselen näitä maisemia mielummin kuvistasi kuin töllaisen örmyn paatilta 😮

• Reply Anni | Rajatapaukset maanantai, tammikuu 21, 2019 at 13:53

Kiitos! Onneksi sentään oli kaverit ja maisemat lieventämässä tätäkin kokemusta!

• Reply Kati Suomalainen im Allgäu maanantai, tammikuu 21, 2019 at 14:28

Huh, mikä reissu. Hyvä toi varoitus Jeffin näköisestä miehestä ettei varmaan kannata mennä tälle veneretkelle.

• Reply Anni | Rajatapaukset maanantai, tammikuu 21, 2019 at 18:15

Tän jälkeen Adamantasin satamassa alkaa kulkea suomalaisnaisia Jeff Goldblumin kuva kädessä, epäluuloisesti ympärilleen pälyillen 😂