Italia Matkustus

Gardajärvi day 3

07/07/2019
Malcesine – Sirmione – Desenzano

Aamuisen sumun vuoksi Monte Baldon valloittaminen jäi meiltä väliin joten lähdimme ajamaan kohti Gardajärven eteläpäätä. Liikennettä ei ollut juuri nimeksikään ja nopeasti olimme saavuttaneet Lazisen. Teimme tässä pienen tutkimusmatkan muurien sisäpuolelle tihkusateen hakatessa takin huppuun. Ajoimme sadetta pakoon Gardalandian sealifeen, liput löysimme joltakin todella oudolta bensa-asemalta. En tiedä puhuiko kukaan kenenkään kanssa samaa kieltä, mutta lopulta saimme liput hämmentävän halvalla käteemme. Ajattelimme lippujen olevan niin halvat, että ei haittaa vaikka olisivat huijausta, hah.

Ennen viimeiseen yöpaikkaamme saapumista päätimme pysähtyä Sirmionessa, josta olimme kuulleet useita ylistyssanoja. Meille tämä oli kuitenkin reissun isoin pettymys. Kaupunki oli täynnä ihmisiä, hintataso oli todella korkea ja muihin nähtyihin paikkoihin verrattuna tämä oli hieman tylsä. Hetken aikaa kierreltyämme ja kahvilassa istuttuamme päätimme jatkaa matkaa pikkuteitä pitkin kohti hotelliamme.

Noin puolen tunnin ajomatkan jälkeen saavuimme hotellillemme Desenzanossa, koska tämä olisi viimeinen iltamme olimme varausta tehdessä olleet mielestämme hyvinkin tarkkoja hotellin tasosta. Varasimme huoneen hotellista, joka sijaitsi rannalla ja kuvittelimme varanneemme huoneen järvinäköalalla. Todellisuudessa saimme kamalimman huoneen, jossa olemme ehkä ikinä yöpyneet. Huoneilma oli todella tunkkainen ja näkymä oli metri kertaa metri olevalle sisäpihalle. Olimme saaneet vastaanotosta lasilliset kuohuviiniä ja avatessamme hotellihuoneen oven kuoharilasit käsissämme ei oikein tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa. Onneksi poikaystävä sai nostettua tunnelmaa ja jatkoimme vain aiottua nopeammin tutkimaan kaupunkia.

Tämän postauksen kaksi ylintä kuvaa ovat Desenzanosta. Tämä paikka (Malcesinen ohella) on ehdottomasti listallamme paikoista, joihin pitäisi päästä uudestaan. Kaupunki ei ollut kovinkaan suuri, mutta tutkittavia katuja ja mielenkiintoisia taloja riitti ihmeteltäviksi. Kävelimme jonkin aukion laidalle terassille istumaan ja tuijottelemaan ohikulkevia ihmisiä. Tuijotettavaa riittikin siinä vaiheessa kun eräs paikallinen mies tuli pyörän kanssa paikalle ruokkimaan aukiolle eksynyttä joutsenta – ainoa vain, että pyörän lisäksi miehellä oli oma kana mukana. Aukion laidalla kului aika mukavasti, ravintola oli kohtuuhintainen ja palvelu todella ystävällistä. tästä kävelimme vielä ylemmäs rinteeseen San Benedetto nimiseen pizzeriaan. Tämä on aivan ehdoton paikka jos vierailet Desenzanossa! Paikka on pieni ja todella hyvällä onnella saimme ravintolan viimeisen pöydän. Iso osa asiakkaista tuntui olevan paikallisia ja pizzoja haettiin myös paljon mukaan. Vaikka henkilökunnalla oli selkeästi kiire ja paikka oli ahdas oli tunnelma kuitenkin välitön. Palvelu oli todella ystävällistä!

Pizzan jälkeen jatkoimme auringon laskiessa katujen tutkimista. Tuolla ylempänä talot olivat moderneja ja todella arvokkaan näköisiä. Kiersimme ylhäältä kohti rantaa pitkin menevälle kävelytielle. Täälläkin kadut olivat melkein tyhjiä kuten toisesta kuvasta huomaa. Haimme vielä viinipullon ja jäimme sen kanssa rantaan istumaan ja ihastelemaan auringonlaskua.