Notice: register_sidebar kutsuttiin väärin. id ei asetettu vimpainalueelle "Sidebar Top". Käytetään oletusta "sidebar-1". Muuta id manuaalisesti arvoon "sidebar-1" niin pääset eroon tästä ilmoituksesta ja säilytät vimpainalueen sisällön. Lisätietoja: Debugging in WordPress.(Tämä viesti lisättiin versioon 4.2.0.) in /var/www/www.rantapallo.fi/wp-includes/functions.php on line 4778

Notice: register_sidebar kutsuttiin väärin. id ei asetettu vimpainalueelle "Sidebar Left". Käytetään oletusta "sidebar-2". Muuta id manuaalisesti arvoon "sidebar-2" niin pääset eroon tästä ilmoituksesta ja säilytät vimpainalueen sisällön. Lisätietoja: Debugging in WordPress.(Tämä viesti lisättiin versioon 4.2.0.) in /var/www/www.rantapallo.fi/wp-includes/functions.php on line 4778

Notice: register_sidebar kutsuttiin väärin. id ei asetettu vimpainalueelle "Sidebar Right". Käytetään oletusta "sidebar-3". Muuta id manuaalisesti arvoon "sidebar-3" niin pääset eroon tästä ilmoituksesta ja säilytät vimpainalueen sisällön. Lisätietoja: Debugging in WordPress.(Tämä viesti lisättiin versioon 4.2.0.) in /var/www/www.rantapallo.fi/wp-includes/functions.php on line 4778

Notice: register_sidebar kutsuttiin väärin. id ei asetettu vimpainalueelle "Sidebar Bottom". Käytetään oletusta "sidebar-4". Muuta id manuaalisesti arvoon "sidebar-4" niin pääset eroon tästä ilmoituksesta ja säilytät vimpainalueen sisällön. Lisätietoja: Debugging in WordPress.(Tämä viesti lisättiin versioon 4.2.0.) in /var/www/www.rantapallo.fi/wp-includes/functions.php on line 4778

Notice: register_sidebar kutsuttiin väärin. id ei asetettu vimpainalueelle "Footer". Käytetään oletusta "sidebar-5". Muuta id manuaalisesti arvoon "sidebar-5" niin pääset eroon tästä ilmoituksesta ja säilytät vimpainalueen sisällön. Lisätietoja: Debugging in WordPress.(Tämä viesti lisättiin versioon 4.2.0.) in /var/www/www.rantapallo.fi/wp-includes/functions.php on line 4778

Notice: register_sidebar kutsuttiin väärin. id ei asetettu vimpainalueelle "404 Page". Käytetään oletusta "sidebar-6". Muuta id manuaalisesti arvoon "sidebar-6" niin pääset eroon tästä ilmoituksesta ja säilytät vimpainalueen sisällön. Lisätietoja: Debugging in WordPress.(Tämä viesti lisättiin versioon 4.2.0.) in /var/www/www.rantapallo.fi/wp-includes/functions.php on line 4778

Notice: register_sidebar kutsuttiin väärin. id ei asetettu vimpainalueelle "Wide". Käytetään oletusta "sidebar-7". Muuta id manuaalisesti arvoon "sidebar-7" niin pääset eroon tästä ilmoituksesta ja säilytät vimpainalueen sisällön. Lisätietoja: Debugging in WordPress.(Tämä viesti lisättiin versioon 4.2.0.) in /var/www/www.rantapallo.fi/wp-includes/functions.php on line 4778

Notice: register_sidebar kutsuttiin väärin. id ei asetettu vimpainalueelle "Boxes". Käytetään oletusta "sidebar-8". Muuta id manuaalisesti arvoon "sidebar-8" niin pääset eroon tästä ilmoituksesta ja säilytät vimpainalueen sisällön. Lisätietoja: Debugging in WordPress.(Tämä viesti lisättiin versioon 4.2.0.) in /var/www/www.rantapallo.fi/wp-includes/functions.php on line 4778

Notice: register_sidebar kutsuttiin väärin. id ei asetettu vimpainalueelle "Footer Wide". Käytetään oletusta "sidebar-9". Muuta id manuaalisesti arvoon "sidebar-9" niin pääset eroon tästä ilmoituksesta ja säilytät vimpainalueen sisällön. Lisätietoja: Debugging in WordPress.(Tämä viesti lisättiin versioon 4.2.0.) in /var/www/www.rantapallo.fi/wp-includes/functions.php on line 4778
Roadtrip: Strasbourgista Sveitsin halki Annecyyn - Lomaunelmia ja unelmalomia
Notice: Trying to get property 'plugins' of non-object in /var/www/www.rantapallo.fi/wp-content/plugins/styles/classes/styles-customize.php on line 150

Roadtrip: Strasbourgista Sveitsin halki Annecyyn

Vuoden takaisella roadtripillä olimme lähteneet kotoa 20.4 ja edenneet 23.4 Strasbourgiin saakka. Sitä ennen oli 21.4 herätty laivalla Tukholmassa ja 22.4 Lyypekissä.

24.4 lähdimme siis jatkamaan matkaa Strasbourgista ja ennen kirjautumista ulos hotellista varasimme seuraavan yön majoituksen Ranskasta Annecysta. Päivän aikana piti siis ajaa Ranskasta läntisen Sveitsin halki takaisin Ranskan puolelle.

Sveitsin moottoriteillä ajamiseen pitää ostaa vinjetti, auton tuulilasiin liimattava tarra, joka huhtikuussa ’16 maksoi 40 euroa yhdeksi päiväksi.

Strasbourgissa päivä valkeni pilvisenä.

Eikä se siihen jäänyt. Koko päivän sataa loikotti enemmän tai vähemmän. Niinpä ensikosketus Sveitsiin oli ikävä kyllä vetinen. Lämpötila oli onneksi siedettävä ja vaihteli auton mittarin mukaan 12-15 C välillä.

Lähdimme siis Strasbourgista kohti pääkaupunki Berniä.

Toiveikkaana sään kirkastumisesta jatkoimme matkaa kohti Lausannea.

Olen nähnyt niin kauniita kuvia Lausannesta, mutta sateisena Genevenjärvi-maisema ei esiintynyt edukseen.

Lausannesta jatkoimme matkaa viimeiselle Sveitsin pysähdykselle joksi olimme valinneet Geneven. Toivottavasti suihkulähde on jo toiminnassa!

Voi voi. Suihkulähdettä säästellään kesäturisteille.

Sadekelikin jatkuu. Siitä huolimatta päätimme käydä pyörähtämässä puistossa, jossa olimme ajatelleet kävelevämme mikäli sää olisi ollut parempi. Vaikka kevät ei Sveitsissä vaikuttanutkaan olevan yhtä pitkällä kuin Ranskassa, hevoskastanjat olivat jo kukassa.

Koska stopit Sveitsin kaupungeissa olivat sateen takia Berniä lukuunottamatta aika lyhyitä, olimme seuraavassa yöpymispaikassa eli Ranskan puolella Annecyssa kerrankin jo alkuillasta mikä oli kiva juttu sillä Annecy on todella nätti pikkukaupunki! Kävimme kävelyllä sen pikkukujilla heti illalla hotelliin kirjauduttuamme ja uudestaan vielä aamulla ennen matkan jatkumista, sillä sääkin oli kirkastunut ja näimme kauniin Annecyn joen varren auringon paisteessa. Annecyyn olisi molempien mielestä kiva palata ja Sveitsikin pitäisi nähdä paremmassa valossa, aivan kirjaimellisesti!