Matkailijaminä kriisissä

Voi äitee tätä elämää! Minä en voinut koskaan kuvitellakaan, miten sekaisin ja tuskaiseksikin saisin itseni mitä tulee minuun matkailijana, mutta tässä sitä paasataan blogin puolella. Jos ei nirppanokat kiinnosta, niin kannattaa jättää tämä postaus lukematta.

Mikä mättää?

Voisi oikeastaan sanoa, että viimeisimmästä Karibian risteilystämme jäi meikäläiselle sen verran ”paha” maku suuhun, että jäljelle jäi vain sekalaiset tunteet. Kyllästys ja risteilyväsymys. Minulle, joka on aina mainostanut Karibian risteilyjen erinomaisuutta.

Norwegian Escape Pool deck

Kattokaa tuota ihmismäärää Norwegian Escapella lokakuussa 2016… Huoh.

Ei Norwegian Escapella ollut huonoa palvelua, mutta se ”being nobody” häiritsi minua valtavasti. NCL on tarjonnut jo pidemmän aikaa drinkkipaketteja ”kaupanpäällisenä”, joten veikkaan, että kyseinen paketti löytyi lähes kaikilta laivan täysi-ikäisiltä matkustajilta. Se näkyvin henkilöstö laivalla, eli tarjoiluhenkilöstö, oli melkoisen sidottu juomien anniskelemiseen isolle matkustajamäärälle, joten henkilökunnalla ei ollut aikaa keskittyä henkilökohtaiseen palveluun. Eipä Norwegian Escapen palvelu siten eronnut Ruotsinlaivojen palvelusta, joten höh, sanon minä. Kannattaako siis maksaa tuhansia euroja perusmatkasta, kun ei saa kaipaamaansa spessupalvelua? Mielestäni ei.

Norwegian Jewel Forward Penthouse suite

Forward Penthouse Suite Norwegian Jewel -aluksella helmikuussa 2016. Laiva on ”vain” 294 metriä pitkä ja ottaa sisäänsä n. 2 400 matkustajaa, joten risteily oli miellyttävän rauhallinen. Sviittimme isolla parvekkeella pääsimme nauttimaan aivan omasta rauhasta ja butler piti huolen, ettei tarvinnut lähteä metsästämään ruokaa. Oma butler takasi henkilökohtaisen palvelun, eikä ovesta poukannut mikään ainaisesti vaihtuva room servicen ihminen. Parhautta.

6 tonnia. Iso raha?

Toisaalta, kannattaako maksaa tuhansia euroja myöskään siitä, että saa perushytin toiselta, hieman henkilökohtaisempaa palvelua tarjoavalta varustamolta? Siinäpä pulma. Pelkkä isompi parvekehytti perheelle tiettynä ajankohtana kustantaa huonossa tapauksessa lähes 6 000 euroa viikolta, kun toinen varustamo tarjoaa hulppeaa kaksikerroksista sviittiä lounge-eduin ja juomapaketilla. Tuo hulppeaa sviittiä tarjoava varustamo kuuluu inhokkeihini monestakin syystä ja se on mahdollista, että palvelu olisi huonossa tapauksessa jopa närkästyttävää, joten miksi maksaa 6 000 euroa siitä? Ei kiitos.

Mutta kuinka voin olla niin epätoivoinen, että edes ajattelen hylkääväni matkustajaminän tiukat periaatteet päästäkseni lounge-eduin varustettuun hyttiin?

Norwegian Getaway The Haven perks

Norwegian Getaway, The Haven -sviittiluokka lokakuussa 2014. Isolla laivalla ei tarvinnut välttämättä eksyä ”tavallisen kansan pariin”, sillä Norwegian Getawayn The Haven -alueelta löytyi mm. oma aurinkokansi, uima-allas, porealtaat, ravintola, baari, kuntosali ja sauna. Siinä vaiheessa kun laiva vaihtoi hurrikaanin takia reittiä ja kaikki satamat meni uusiksi, tuli kiire ruveta pohtimaan uusia retkiä maihin. Nou hätä, sviittimatkustajat pääsivät varaamaan parhaat päältä ennen muita matkustajia. Parhautta.

Palvelua prinsessalle, kiitos!

Pyhät hyssykät, kun minä kaipaan palvelua! Henkilökunnan pitää pystyä painamaan kasvot ja nimi mieleen, aistia rivien välistä mahdolliset toiveet ja reagoida niihin. Yllättääkin. Minua on alkanut häiritsemään valtavasti se, että olen kasvoton palveltava suuressa palveluketjussa. Haluan loungeja, pienempiä hotelleita, vähemmän kanssamatkustajia, mukavia keskusteluhetkiä palveluhenkilöstön kanssa. Haluan olla THE ASIAKAS ja tarvittaessa olen valmis maksamaankin siitä. Mutta. Se vaan olisi tiedettävä etukäteen, saako rahoilleen vastinetta. Viiden tähden Hilton Sharjah tyri aikoinaan melkoisen komeasti visiittimme aikana ja vaikka he korjasivat virheensä, paha maku jäi silti suuhun. Conrad Dubai, viisi tähteä, yski muutamassa kohtaa myös, eikä 400 euron vuorokausihinta antanut immuniteettiä virheille/ajattelemattomuudelle. Millennium Hilton Bangkok ei paljoa Tripadvisorin parhaimmistossa paistattele, enkä sinne enää jaksaisi mennä, mutta Grand Hotel Kronenhof Sveitsissä puolestaan ylitti odotukset ja palvelu oli kerrassaan upeaa. Viisi tähteä ei kuitenkaan ole mikään tae siitä, että homma toimisi moitteettomasti ja henkilökunta olisi oikeasti keskittynyt asiakkaaseen ketjuhotelleissa. Olen poikki. Mitä uskaltaisin varata, mihin viitsisin laittaa useamman satasen yöltä? First world problems, indeed.

Vercana Italy

Residence Le Azalee, Italian Vercanassa heinäkuussa 2014. Kakkosluokan kansalainen, tässä terve! Komiat oli maisemat parvekkeelta/terassilta jota EI ollut, koska hulppea netissä luvattu huoneisto oli jotain ihan muuta. Harvoinpa sitä joutuu ”kellariin” majoittumaan. Sanomattakin selvää, että tämä prinsessa oli tyytymätön.

Sonnenhotel Zaubek

Sonnenhotel Zaubek Itävallassa heinäkuussa 2014. Komiat oli taas maisemat. Ei meidän siisti neljän tähden hotelli nyt mikään kummoinen ollut, mutta hotelli järjesti seurueellemme mukavan illallisen ravintolan aukioloaikojen ulkopuolella. Meillä oli koko ravintola itsellämme ja tarjoilijan huomio tietysti taattu. Parhautta.

Villa Nicolli Romantic Dinner

Villa Nicolli Romantic Resort, Italian Gardajärvi heinäkuussa 2016. Neljän tähden hotelli yllätti henkilökohtaisella ja mutkattomalla palvelullaan. Löytyipä hotellista romanttinen pieni (max 4 pöydän) ravintola, jonka saa parhaassa tapauksessa kokonaan itselleen muutamaksi tunniksi. Hovimestari tarjoilemassa, baarimestari suosittelemassa viinit. Täydellinen keskittyminen asiakkaisiin, mutta silti ihana rauha romantiikan nälkäisille. Parhautta.

Oops, ne lapset…

Oma lisäongelmansa on tiettyyn ikään ehtineet lapset.  Matkustaminen on jo hieman ”hotellihaastavampaa” tai hintavampaa, sillä monissa paikoissa sviitteihinkään ei välttämättä oteta neljää ihmistä. Kaksi vierekkäistä peruskokoista huonetta väliovella? Ei kiitos. Hulppea sviitti tasokkaasta hotellista aikuisille ja väliovellinen perushuone vierestä lapsille? Ah sitä korkeaa hintaa.

Kroppa huutaa matkoja. Kalenteri on reissuista tyhjä, vaikka viritelmiä ja suunnitelmia on. Ajatukset karkaavat matkoihin, plaraan hotelleja kohteesta X ja nyrpistelen nenääni. Kelpaako minulle mikään? Yksi huippuhotelli on liian iso (liikaa ihmisiä), toinen on mielestäni terroristien tähtäimessä, kolmannen parvekkeet ja sen näkymät ei miellytä, neljäs on liian uusi. Viidennen hotellin sviitti on kaksikerroksinen ja sen molemmissa kerroksissa on käynti ulos. Ei kelpaa, sillä haluan lasten nukkuvan samassa kerroksessa meidän kanssa. Kuudes hotelli on täysi unelma, mutta yön hinta on yli 600 euroa. Seitsemäs hotelli sitten on melkoisen onnistunut, mutta huoneen desing ei ihan täysillä miellytä.

Hyi minua.

Matkailijaminä on kriisissä. Nenä pystyssä. Helekutan iso prinsessa.

Arvatkaa, tuntuuko kivalta olla minä? Ei.

Niin juu, ja mikä laiva ja millainen hytti minut pisti sekaisin?

Hytti kohdassa 3:42. Ihan täysi napakymppi se ei ole, mutta käy paremman puutteessa.

Näillä mietteillä siis tänään. Elämä on. Ja elämästä puheenollen, minun oli pakko lopettaa Snapchat, sillä kyseinen sovellus vei kohtuuttomasti tilaa kännystä. Päivittäminen sinne oli minulta melkoisen vähäistä, sillä koti/työ/kauppa/koti -ympyrät ovat kerrassaan niin tylsiä ja täyttä toistoa, ettei katsojat saa niistä paljoa irti. Facessa siis pääsee parhaiten meikäläisen kohdalla kärryille siitä, missä mennään ja mitä tunnetaan, joten paas pistäen seuraten joku alla olevista kanavista, jos kiinnostaa.

Blogiani voit seurata myös Facebookissa, Bloglovinissa ja Instagramissa. Facebookiin päivitän myös blogin ulkopuolisia kuulumisia, joten sieltä näet ajankohtaisemmin missä meikäläinen milloinkin menee.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

29 Comments

  • Reply HJ sunnuntai, helmikuu 19, 2017 at 18:13

    Hei,

    ja terveiset blogisi pitkäaikaiselta lukijalta!

    Olisiko teidän aika kokeilla pienempiä laivoja tai toisia laivayhtiöitä? Itse en ole megalaivojen fani, mutta aloitin risteilijänä sen kokoisilla laivoilla, että ”sulaudun joukkoon”. Sittemmin olen alkanut kaivata hieman intiimimpää tunnelmaa. Olen nauttinut erityisesti Celebrityn risteilyistä. Solstice-luokan laivat ovat kylläkin aika isoja minun makuun. Holland Americalla on aina ollut hyvä palvelu – ehkä siksi, että risteilyvieraat siellä ovat hieman iäkkäämpiä ; )

    Niillä laivoilla, joissa lapsimatkustajia on vähän, lapsista tunnutaan pidettävän aivan erityisen hyvää huolta. Tietenkin auttaa, jos lapsi pääsee osallistumaan laivayhtiön englanninkieliseen ohjattuun lasten ohjelmaan.

    Kesäkuussa pääsen ensimmäistä kertaa kokeilemaan Azamaran risteilyä ja odotan sitä todella! Pieni laiva ja hintaan sisältyy automaattisesti mm. juomat – ilman mitään kanta-asiakaspisteitä. Ankkurit ylös!

    • Reply Kthetraveller sunnuntai, helmikuu 19, 2017 at 18:35

      Voi kiitos HJ, kun olet lukenut blogiani pitkään. Lämmittää mieltä! ”Pieniä, sellaisia laivan tuntuisia laivoja” olemme kokeilleet vain NCL:llä, sillä Norwegian Gem ja Norwegian Jewel ovat laivoissa melkoisen pikkuisia. Hieman minä olen pohtinut mm. HALia, Azamaraa ja Silverseata, mutta se iltaohjelma on hieman ravluttanut. Me aikuiset emme paljoa hillu iltaisin, mutta tietynlaiset actionit pitää kuitenkin löytyä. Teatteri ja musiikki puolen yön jälkeenkin, jos niin haluaa, joten ns. vanhemman asiakaskunnan laivat ovat hieman arveluttaneet. Haluaisin todella mielelläni kuulla, miten Azamaran risteilynne sujui, joten oletko kiltti ja pistät viestiä minulle vaikka sähköpostilla reissun jälkeen. Ja risteilyongelmaani taisimme löytää pienoisen ratkaisun. Siitä lisää viikon alkupuolella. Kiitti kommentista HJ!

  • Reply Laura tiistai, helmikuu 14, 2017 at 08:55

    Hei! Minua jäi hieman mietityttämään tuo, miksi esim. MSC on no-no vaikka selkeästi NCL tökkii jo? Moni risteilyillä tapaamamme pariskunta on MSC:tä kehunut, omakohtaista kokemusta ei ole. Minä kun luulen, että nimenomaan laivayhtiön vaihto saattaisi hyvinkin olla iso asia siinä, että mm. Karibian risteilyt alkaisivat taas maistumaan kun edessä on jotain uutta tutustuttavaa. Meille itse asiassa juuri tuo NCL on ollut aina ulkona vaihtoehdoista mm. sen takia, että se kuulostaa liian ”matalan” tason laivayhtiöltä, rauhattomalta bilejengien remuamiskohteelta ja Cruise Criticin uutisointien perusteella taso, vapaudet ja palvelut siellä vain laskee koko ajan tai muutetaan maksullisiksi. Meitä ei tämän vuoksi NCL ole kiehtonut yhtään, kun meidän arvostamia pikkuasioita saa ilmaiseksi muilla yhtiöillä. Viimeisimpiä käsittämättömiä heikennyksiä oli kielto viedä itse syötävää huoneeseen; saisi käyttää vain maksulliseksi muutettua huonepalvelua. Mikä onkaan sen ihanampaa kuin koota jotain suolaisia tai makeita pikkuherkkuja hieman mukaan, hakea hyvät juomat tai erikoiskahvit ja mennä omalle parvekkeelle istuskelemaan… sen sijaan on pakotettu suppeaan huonepalvelun valikoimaan, ruokien odotteluun ja siihenkin lätkäisivät samassa muutoksessa hintalapun päälle. Blogikirjoituksesi ovat entisestään vahvistaneet sitä, että NCL ei nouse meidän listalla yhtään ylemmäksi kun jo useamman teidän risteilyn ajan on vaikuttanut siltä, että sinäkään et ole siellä loppujen lopuksi oikeastaan viihtynyt muualla kuin hytissä. Me olemme matkustelleet toistaiseksi vain Royal Caribbeanilla ja Celebrityllä…. mietinnässä on ollut jossain vaiheessa vaihtelun vuoksi kokeilla ehkä HAL:ia tai Princessia. Risteilyillä ja laivavierailuilla olen huomannut sen, että kun muutaman kerran käy saman yhtiön laivoilla niin uutuudenviehätys katoaa, kun mm. samalla yhtiöllä laivojen sävymaailmat ja toteutukset alkavat toistamaan itseään ja kaikki alkaa olla liiankin tuttua. Ehkä tämäkin on osittain syynä sinunkin leipääntymiseen risteilyille, kun NCL:lla ei ole tarjota teille enää varsinaisesti mitään uutta? Blogikirjoitusten mukaan tunnutte jättävän maissa pyörimisen vähiin ja oleskelette lähinnä laivalla, niin silloin varmasti laivan merkitys korostuu vielä entisestään…

    • Reply Kthetraveller tiistai, helmikuu 14, 2017 at 11:33

      Hei Laura! Kiitos kommentistasi. Firmanvaihto on todellakin mielessä ja minä tosiaan haikailen palvelua enemmän. Huonoa palvelua ei ole NCL:llä tullut vastaan ja MSC:llä on minun kuulemien sekä lukemien tarinoiden mukaan huonompaa/enemmän vaihtelevaa palvelua. Tämä tieto tulee myös sellaista kautta, millä on suuri merkitys ja vaikutus MSC:n karttamiseen. Itse en valitettavasti uskalla ko. varustamon paateille (vaikka kauniita ovatkin) lähteä ns. tavallisena matkustajana, vaan se pitäisi satavarmasti olla Yacht Club-luokka, jota käyttäisin. Itse asiassa, toisella silmällä on tullut tutkailtua Risteilykeskuksen sivuilta useampaakin MSC:n lähtöä, sillä hinnat on jotain aivan muuta kuin mitä NCL:n The Havenissa.

      Matalan tason laivayhtiö NCL ei ole. Remuamista ei ole meidän lähdöillämme (7 eri risteilyä ko. varustamolla), joten se tieto lienee tulee Norwegian Skyn lähdöiltä, jotka ovat pääasiassa (?) bilelähtöjä. Lyhyt 3-4 päivän risteily ilmaisilla alkoholijuomilla takuuvarmasti vaikuttaa asiaan. Kaiken kukkuraksi NCL, niinkuin muutkin laivayhtiöt, vuokraavat laivojaan charterlähtöihin, joten mm. kunnon teknobilelähtöjäkin löytyy. Noita kun sitten netistä lukee, tulee varmasti muutama kylmänväre rauhallisemmalle ihmiselle.

      Tuo heikennys, kielto viedä hyttiin ruokaa, oli nopeasti kuopattu. Norwegian Cruise Line Holdings LTd:n Frank Del Rio on kyllä, öhöm, hölmöjen ideoiden mies ja sen verran siitä ruokakiellosta nousi sanomista, että kielto kumottiin. Me rahtasimme ruokaa ja juomaa hyttiin viimeksikin minkä kerkesimme, eikä siitä kukaan nipottanut. Mielipiteeseesi huonepalvelun maksullisuudesta yhdyn täysin. Tylsä juttu, mutta se menukin on sen verran surkea, että mieluummin rahtaamme omat eväkset sieltä buffetin puolelta. Sviittimatkustajien menu on hieman kattavampi ja kaiken kukkuraksi ilmainen, joten huonepalvelumaksusta välttyy tietyissä tapauksissa. Anyway, ”nickel and dime” on tuttua tuolla firmalla ja vaikka siltä on onneksi pääasiassa säästynyt, on samanmoinen meininki takuuvarmasti tulossa pikkuhiljaa muuallekin. Poissa on vanhat hyvät ajat, jolloin risteilyt lähti halvalla ja palveluakin sai ilmaiseksi.

      Hyttiviihtymisestä sen verran, että se on täysin oma valinta. Olemme rauhallisia ”kotihiiriä”, joten hytit ja hotellihuoneet on se meidän juttu, eikä hirveä ravaaminen ympäri laivaa tapahtumasta toiseen. Kyseessä ei ole siten laivan yleisten tilojen ja ohjelman karttaminen, vaan meille tyypillinen tapa lomailla. Tuosta edellä mainitusta syystä myös maissa tapahtuvat pyrähdykset jäävät lyhyiksi tai satamasta riippuen kokonaan pois. Me olemme perheenä ”möllöttäjiä” ja nautimme äärimmäisestä rauhasta sekä hyggeilystä.

      Tuo mainintasi ”muutaman kerran käy saman yhtiön laivoilla niin uutuudenviehätys katoaa, kun mm. samalla yhtiöllä laivojen sävymaailmat ja toteutukset alkavat toistamaan itseään ja kaikki alkaa olla liiankin tuttua. Ehkä tämäkin on osittain syynä sinunkin leipääntymiseen risteilyille, kun NCL:lla ei ole tarjota teille enää varsinaisesti mitään uutta? Blogikirjoitusten mukaan tunnutte jättävän maissa pyörimisen vähiin ja oleskelette lähinnä laivalla, niin silloin varmasti laivan merkitys korostuu vielä entisestään…” on takuuvarmasti totta. Testaamani Norwegian Breakaway ja Norwegian Getaway ovat sisarlaivoja ja astetta isompi Norwegian Escape on vain pikkuisen isompi sisko edellä mainituille. Noiden lisäksi on tullut matkustettua Norwegian Gemillä yhden kerran ja sisaraluksella Norwegian Jewelillä kaksi kertaa + omanlaisella Norwegian Epicillä kerran. Samanlaiset laivat tosiaan latistaa fiilistä kummasti. Tarvitsen sitä vaihtelua varmasti, jos meinaan innostua taas uudella tavalla noista reissuista.

      Ongelma on vaan nuo tietyn ikäiset ja vesileikkejä rakastavat lapset. Celebrity, joka kiinnostaa minua, läppäisee melko mukavan hinnan peruspartsihytistäkin ja siinä vaiheessa, kun naapuri tarjoaa sviittiä samaan hintaan, suljen valitettavasti Celebrityn sivut. Elämä olisi helpompaa, jos pystyisi keskittymään vain muutamaan matkaan vuodessa, jolloin hinnallakaan ei olisi niin väliä, mutta tämä ainainen omasta tahdosta tapahtuva matkailu syö matkakassaa mukavasti. Minun ja miehen psyyke ei vaan kestä sitä ajatusta, ettei olisi useampaa matkaa tiedossa. Veri vetää meitä matkailijasieluisia ulkomaille lomailemaan, sille ei voi mitään.

      Olen siis oikean dilemman edessä. Haluan katsoa ja kokeilla muita varustamoita ja elämäni ensimmäisen kerran olen lähes avuton ja uuden edessä. Mikä firma, mikä laiva, mitä viitsin maksaa ja ennen kaikkea, mille uskallan lähteä? Olisi helpompaa reissata miehen kanssa vain kaksistaan ja valita hienostuneemman ja huippupalveluisen laivan, mutta noiden lasten takia laivalta pitää löytyä kunnon vesileikit ja meille aikuisille omia rientoja + yksilöllistä palvelua. Sopuisaan hintaan, tietty.

      Minä ihan oikeasti kiitän sinua koko sydämestäni kommentistasi. Se pisti pohtimaan tarkemmin omia hämillisiä ajatuksiani ja mielelläni annoin omia kommenttejani sinulle tuota NCL:n käytäntöä koskeviin asioihin. Et ole takuuvarmasti ainoa, joka on ajatellut sinun tavallasi kyseisestä varustamosta.

      Oikein hyvää alkanutta viikkoa ja antoisaa risteilyjen suunnittelua. HALilla ja Princesillä on kyllä komeita laivoja!

      • Reply Kthetraveller tiistai, helmikuu 14, 2017 at 13:35

        Ja pahoittelut vielä perään. Kommenttikenttä ei kappalejakoja näköjään tunne…

  • Reply Ansku maanantai, helmikuu 13, 2017 at 08:47

    Älä välitä mielensäpahoittajista. Tee rahoillas mitä halluut, omiashan ne on 🙂

    • Reply Kthetraveller maanantai, helmikuu 13, 2017 at 08:56

      Voi kiitos Ansku! Enkä tosiaan välitä mielensäpahoittajista, silloin kun tiedän itsekin, etten ole tehnyt vienyt toiselta ihmiseltä mitään tai tehnyt hänelle mitään pahaa. Hyvää alkanutta viikkoa!

  • Reply helina sunnuntai, helmikuu 12, 2017 at 00:21

    Muruseni moi!

    Eii ole todellista :)! Arvaa minkä laivayhtiön sivuja olen niin kuumeisesti selaillut viime viikkojen aikana, että ei ole meinannut nukkumaan ehtiä..no tietysti MSC Cruises -yhtiön ja heidän Yacbt Club -konseptiaan!
    Toki olen tiennyt ko. Yacht Clubin olemassaolosta jo aiemmin, mutta nyt viime viikkojen aikana olen tosiaan enemmän tsekkaillut hyviä tarjouksia Yacht Clubiin johtuen siitä syystä, että rakastan kaikkea pientä ja isompaa luksusta mutta kroonisena ongelmana on rahanpuute (ja se, että lääkäriin tulee menemään lähitulevaisuudessa n. kymppitonnin verran), joten olen elätellyt toivetta, että saisin napattua jonkun mahtistarjouksen Yacht Clubiin ja voisimme nauttia sviittielämästä (vaikkei tasoltaan varmaan vastaakaan esim. sitä Norwegianin Havenia tai muun laivayhtiön sviittipalveluita).
    Tuo ”ship inside a ship” -konsepti kuulostaa niin kivalta, sillä myönnän auliisti, että tykkäisin eksklusiivisesta palvelusta ja rauhallisesta loungesta & allasalueesta ja butler-palvelusta mutta toisaalta tykkään välillä riehakkaammasta ja isommista ympyröistä (ja isot ihmismäärätkään eivät haittaa) ja sitähän tuolla laivan muissa tiloissa näkisi ja sitten voisi palata taas rauhaisampaan ympäristöön :).
    Voi olla, että jäävät vain haaveilun tasolle minulla nämä jutut mutta ainahan sitä voi haaveilla :). Toivon, että löydätte ihanan lomapaikan seuraavalle lomallenne, oli se sitten merellä tai maissa!
    Jatka samaan malliin ihanaa blogiasi! Paljon olen lukenut blogikirjoituksiasi, mutta nyt vasta (laiskana :>) tuli kommentoitua.

    • Reply Kthetraveller sunnuntai, helmikuu 12, 2017 at 10:20

      Voi kiitos helina! Tuo Yacht Club on tosiaan mielenkiintoinen konsepti ja kiva vielä, kun se löytyy isolta laivalta. Silloin pääsee halutessaan sviittimatkustajien alueelta vilkkaammalle puolelle nauttimaan aluksen viihteestä ja muista tapahtumista + palata takaisin omaan rauhaan, silloin kun haluaa. Parasta. Tuo lekurikulusi minua tosiaan harmittaa ja olen niin pahoillani, ettei sanat edes riitä kertomaan. Toivon niin paljon, että asiat selviävät sinulla parhaimmin päin ja pääset toteuttamaan haaveitasi. Halaus.

      • Reply helina sunnuntai, helmikuu 12, 2017 at 13:11

        Kiitos honey lämmittävistä sanoistasi! Yritän olla positiivisella mielellä ja (sorry, klisheisesti sanottu mutta totta) keskityn hyviin asioihin elämässäni ja olen niistä kiitollinen.

        • Reply Kthetraveller sunnuntai, helmikuu 12, 2017 at 13:28

          Juuri noin. Ihailtava asenne muru!

  • Reply Ihmetys perjantai, helmikuu 10, 2017 at 15:17

    Jos arvon neidit/rouvat avaisivat vähän tätä rahapuolta, eli sitä, millä rahalla ja ajalla tällaista jatkuvaa matkustamista tehdään ja kenen budjetti kestää 500 euron hotellihuoneet.

    Jos se selitys on, että onhan tuota rahaa niin se on ihan hyväksyttävää. Jos matkustetaan miehen rahoilla niin sitten voi sitä miestä ihmetellä kuka tuon haluaa kustantaa, maailma kun on täynnä naisia ja vähemmän vaativia ja fiksujakin löytynee.

    Jos tuohon pannaan viimeisiä rahoja niin ihmettelen vielä enemmän.

    • Reply Kthetraveller perjantai, helmikuu 10, 2017 at 15:32

      Heips Ihmetys! Normaali päivätyö minulla on, täydet lomat ja ihan itse maksan puolet reissuista. 500 euron hotelleissa ei asustella viikkotolkulla, vaan ajoittain. Hotellit/Hotels alasivulta löytyypi lista hotelleista ja niitä käymällä läpi huomaat, mikä on ollut milloinkin syynä niiden valitsemiseen. Omasta omaisuudesta sen verran, että olemme velattomia kun ei ole intoa mennä pankkiin pyytämään about 250.000 – 300.000 euron lainaa täällä PK-seudulla. Asumiskulut ja kaikki menot on siis meillä hyvin hallussa ja kohtuulliset, joten rahaa jää kahden työssäkäyvän ihmisen taloudessa mukavasti sivuun. Sen me käytämme matkusteluun ja olemme tarkan euron ihmisiä. Me emme käy ulkona syömässä/bailaamassa ja lounaskuluihinkin töissä minulla menee noin 15-16 euroa viikossa. Tarkan euron ihmisenä myöskin närkästyn siitä, jos en saa rahoilleni vastinetta. Aivan sama varmaan on sinullakin. Ajattele vaikkapa ihan perushotellia. Maksat siitä 65 euroa/yö ja oletat saavasi rahoillesi vastinetta. Perusystävällistä palvelua, siistin huoneen, huomenta-sanan aamiaisravintolaan saapuessa. Mitä jos nuo perusasiat ei toimikaan, oletko tyytyväinen saamaasi?. Omasta mielestäni ei pitäisi olla niin.Katso siis vastaukseni minäitelle. Kiitti kommentista Ihmetys. Hyvä kun avaatte suunne ja kerrotte, mitä mieltä olette asioista.

    • Reply destinationloma perjantai, helmikuu 10, 2017 at 16:06

      Harrastuksia on monenlaisia. Toinen laittaa satoja euroja kalastusvälineisiin ja reissuihin, toinen tuhlaa (kymmeniä) tuhansia karting harrastukseen. Jollekin se harrastus voi olla hotellit. En usko, että kukaan joka maksaa 500 euroa hotellihuoneesta tuhlaa siihen viimeisiä pennosiaan. Ja miksi aina oletetaan, että nainen ”elää” tai reissaa miehen rahoilla? Suomessa onneksi nainen voi tienata miestä enemmän ja mieti miten onnekas mies se sellainen onkaan 😉

      • Reply Kthetraveller perjantai, helmikuu 10, 2017 at 16:08

        Veit sanat suustani destinationloma! Ja se kolmas voi laittaa vaikkapa ison kasan ropoja vuodessa pelkkään tupakkaan. Elämä on valintoja 🙂

      • Reply Ihmetys perjantai, helmikuu 10, 2017 at 17:18

        Oli miten oli, mutta jos kaiken aikaa reissataan niin, että seuraava matka on aina varattu ja matkoja on vuodessa ehkä 5-6 niin melkoinen potti niistä tulee laski miten laski. Ei olla missään lähellä vaan aina lentomatkan päässä mikä yhdeltä maksaa vähintään 700-800 euroa. Meinaattekos te, että jollain lomalla ollaan päivä-kaksi siinä 300 euron hotellissa ja se loppuaika 65 euron huoneessa? Vaikka kirjoitetaan, että vain sviittiluokat kelpaavat? Nyt ei joku täsmää.
        Eikä kai tässä maailmassa ole niin, että jos raha ei mene matkoihin se menee kartingiin, kalastukseen tai muuhun? Olettekos kuulleet pahan päivän varalle säästämisestä ja siitä, että kenkää saattaa tulla töistä ja jos on totuttu pariskunnalla johonkin elintasoon niin se rakkauskin loppuu jos ei olekaan varaa viidenteen Karibian-risteilyyn tänä vuonna.

        • Reply Kthetraveller perjantai, helmikuu 10, 2017 at 18:25

          Jos luet yhtään postauksiani, niin on huomaat, ettei lomamme ole aina pitkiä. Siksi niillä matkoilla voi keskittyä siihen huippuhotelliin, joskaan ei aina. Ja lennot: ei muuta kuin seuraamaan lentodiilejä ja Secret Flyingiä sekä liittymään erilaisiin lentoyhtiöiden kanta-asiakasohjelmiin, niin huomaat, ettei lentolippuihin mene välttämättä sitä 700-800 euroa. Pahan päivän varalle olemme säästäneet, eläkekuviot on mietitty jne., joten ei ehkä kannata ruveta syyttelemään, ennen kuin on lukenut tarkemmin blogiani ja ”tutustunut” minuun. Viittä Karibian risteilyäkään en vuodessa vetele, joka toki selviäisi, jos lukisit blogiani.

          Ja ps. Silloin kun elämä ei ole pelkkää materiaa, vaan sitä iloa saa sielunkumppanista, jonka kanssa jakaa samat arvot ja samanlaiset tunteet, niin eipä se rakkaus lopu elintason muutokseen. Tottahan toki sinä tietäisit sen jälleen, jos olisit lukenut blogiani. 🙂

          • Ihmetys perjantai, helmikuu 10, 2017 at 20:34

            Pitkiä tai ei, mutta kyllähän Karibian-risteily on aina hintava ainakin jos sen tekee sviittiluokassa. Lentodiilejä saa halvalla joskus joo, mutta sopiiko se omiin aikatauluihin ja lomiin? Ei aina, näin olen itse kokenut.
            Olen ollut Finnair Plussan jäsen melkein sen alusta, Lufthansan pidempäänkin ja Deltan 20 vuotta. Finskillä olen tahkonnut sen miljoona pistettä , LH:lla hieman vähemmän ja Deltalla myös toisen miljoonan. Tiedän siis noista ”ilmaislennoista” aika paljon. Sinutko oppii tuntemaan blogiasi lukemalla? Jos oppii niin en pidä siitä mitä luen. Välittyy kuva sellaisesta jolle materia on tärkeämpää kuin mikään muu ja kaikki pyörii oman itsen ympärillä.

          • Kthetraveller perjantai, helmikuu 10, 2017 at 23:50

            Että nuin, sieltä pesee miljoonan pisteen herralta/rouvalta! Pikku vinkki, Suomessakin on työnantajia, jotka antavat ihmisen lomailla silloin kun haluaa, niin myös meillä. Ja jos näet Karibian risteilyni turinat, niin sviitissä on matkustettu kolme kertaa yhdeksästä. Tälle prinsessalle melko huono saldo. Nyt on pakko viheltää peli poikki ja antaa elämän kultainen vihje: Ole onnellinen niistä asioista ja sinulle mieluisista tekemisistä mitä teet, älä keskity hankkimaan negatiivista fiilistä ympäristöstä tai ihmisistä, jotka ei kuulu elämääsi. Se on fiilistä syövää ja pahasti. Unohda minut, tulee mukavampi fiilis. Oikeasti.

          • Meri / Syö Matkusta Rakasta lauantai, helmikuu 11, 2017 at 13:00

            Hei K, pisteet sulle hyvistä ja asiallisista vastauksista nurisijoille! Miksi on muille ihmisille ongelma, jos joku käyttää rahansa vaikka sitten luksushotelleihin? Ei meillä ole tällä hetkellä varaa samaan, mutta en koe, että se on minulta pois, että te pääsette tekemään juuri sitä mitä haluatte. Tsemppiä ja toivottavasti on kivoja tulevia matkoja tiedossa!

          • Kthetraveller sunnuntai, helmikuu 12, 2017 at 10:05

            Aww, kiitti Meri-ihanainen! Niinhän se on, ei minun tekemäni jutut ole muilta pois. Ihan sama, kun jos eräällä tuntemallani henkilöllä on kerrassaan hulppea omakotitalo ja komia Audi pihassa. Ei ostanut minun rahoillani niitä itselleen, eikä vienyt tonttia tai talon arkkitehtiä minun nenäni edestä. Minä en tunne yhtikäs mitään kateellisuuden pistoa sydämessä! Kiitti tsempityksistä ja matkatoiveista. Taitaapi kevään reissusuunnitemat kosahtaa.

          • helina sunnuntai, helmikuu 12, 2017 at 13:06

            Meri sanoi naulan kantaan! Ei se todellakaan ole minulta pois jos toisella on varaa matkustella. Ja tosiaan miksei rahojaan saa käyttää miten haluaa, no tietysti saa!
            Jos minulla olisi enemmän rahaa, käyttäisin sen matkusteluun ja rakastamiini sviitteihin ja muuhun pieneen luksukseen. Nyt ei hirveästi pysty, mutta minusta on ihana lukea muiden postauksia!

          • Kthetraveller sunnuntai, helmikuu 12, 2017 at 13:28

            Voi helina, onneksi pieni luksus syntyy vaikkapa kynttilöistä ja lasillisesta lempijuomaa, rauhallisesta illasta ja vaikkapa mukavista maisemista kodin ikkunoista. Silloin kun jaksaa iloita niistäkin asioista, saa eri lailla voimaa jaksaa maailman tyrskyjä. Taas iso hali sinne 🙂

  • Reply destinationloma perjantai, helmikuu 10, 2017 at 14:05

    Ihana etten ole ainut, jonka vaatimustaso hotelleissa alkaa olla jo sitä luokkaa, että Mastercardia hirvittää (ja aviomiestä) 😉 Ja kuten totesit ”viisi tähteä” luokituksessa ei todellakaan takaa viiden tähden palvelua. Käyppäs tsekkaamassa Hilton Bangkokin vierestä Peninsula hotelli, Dubaissa One and Only Palm ja Omanissa Six Senses Zighy Bay. Noihin uskaltaisin laittaa omat roposeni. Nälkä valitettavasti kasvaa syödessä, mutta palkankorotukset eivät valitettavasti aina samassa suhteessa 😀

    • Reply Kthetraveller perjantai, helmikuu 10, 2017 at 14:23

      Hei, kiitti noista hotellivinkeistä tosi paljon! Kävinkin jo kurkkaamassa tota Peninsulaa, eikä hinta ihan hirveä ole, vaikkei hyväksykään ensisijaisesti sviittiin neljää ihmistä. Ja totta turiset, nälkä kasvaa syödessä 🙂

  • Reply Kati / Lähinnä Kauempana perjantai, helmikuu 10, 2017 at 12:31

    Ohhoh, MSC!? Mutta voisin kuvitella, että juuri Yacht Club voisi sopia teille. Saisitte rauhallisemman ympäristön ja henkilökohtaisempaa palvelua. Onko tämä MSC vielä ihan läppä-asteikolla vai ihanko tosissaan mietinnässä? Meillä kun on mukulat vielä niin pieniä, niin ne menee samassa paketissa meidän kanssa. Mutta tosiaan, haasteita majoittumisiin tulee, kun lapset on teini-ikäisiä…

    • Reply Kthetraveller perjantai, helmikuu 10, 2017 at 14:26

      Läppä ja ei läppä. Minä en kestä. En todellakaan halua MSC:lle, mutta se laiva on vaan niin ihanan näköinen. Jos jostain kumman syystä ko. laivalle astuisin, niin se olisi Yacht Club, mutta en minä halua mennä sinne laivalle kettuuntumaan ja minä olen niitä ihmisiä, joka vetää herneen nopeasti nenään silloin, kun on omat rahat mukana. Siitä kettuuntuneesta olotilasta en suostu maksamaan euroakaan. 🙂

  • Reply minäite perjantai, helmikuu 10, 2017 at 12:30

    ”Palvelua prinsessalle, kiitos!

    Pyhät hyssykät, kun minä kaipaan palvelua!

    Just joo. Minäminäminäminäminäminä ja vielä kerran MINÄ. Sinä olet nobody, moni maailmantähtikään ei itseään korosta tuohon malliin.

    • Reply Kthetraveller perjantai, helmikuu 10, 2017 at 14:37

      Heips minäite! Tiedän, että olen nobody. Mutta asiakaspalvelun pitää olla nobodyllekin asiakaspalvelua. Hymy, kiitos, aito huomioiminen ravintolassa, laivalla tai kaupassa vaikkapa. Minulla on blogissa monta tarinaa siitä, miten pienilläkin asioilla saadaan iloinen asiakas. Muutama marja lasissa, suklaakeksi juoman oheen tai muutama ilmainen suklaakeksi paperikäärössä mukaan iltakävelylle ja nobody olin kaikilla kerroilla, mutta sellaista palvelua sain. Olin itse pistänyt kyseisiin palveluhetkiin pienesti tai hieman enemmän rahaa ja jos pistäisin sitä isosti, niin homman pitäisi toimia vielä paremmin. Kyllä vaikkapa 400-500 euroa kiinni/hotelliyö on sellainen juttu, että palvelun on pelattava. Ei se ole tyhmä joka pyytää hintaa x vaan se, joka maksaa vaaditun hinnan. Siinä siis ongelma. Peräänkuulutan yksilöllistä palvelua, joka pitäisi viimeistään tietyssä hintaluokassa tulla. Toivottavasti tämä aukaisi hieman ajatuksiani. Kiitos viestistä minäite!

    Leave a Reply