Notice: Trying to get property 'plugins' of non-object in /var/www/www.rantapallo.fi/wp-content/plugins/styles/classes/styles-customize.php on line 150

Matkustaminen Norwegian Cruise Linen edullisemmissa sviiteissä

Jokainen Norwegian Cruise Linen risteilyjä pohtinut ihminen on luultavasti törmännyt NCL:n sivuilla hyttejä katsellessaan The Haven sviittiluokkaan, joka on hyvin usean matkalle mielivän ulottumattomissa hintansa takia. Matkustimme itse tuossa sviittiluokassa lokakuussa 2014 ja sen minä vain sanon, että jos kyseinen matkustusluokka kiinnostaa yhtään, kannattaa painaa varausnappulaa. Omat kokemukseni The Havenista voit lukea täältä.

Uusien ja isojen laivojen myötä unholaan on jäänyt kuitenkin Norwegian Cruise Linen edullisemmat sviitit, joihin ei kuulu sisäänpääsyä The Haven alueelle. Muutoin palvelut eivät eroa paljoakaan The Haven-konseptista, joten edullisemman hintansa puolesta ns. perussviitit ovat helpommin saavutettavissa oleva miellyttävä vaihtoehto. Kyseisiä sviittejä löytyy Norwegian Cruise Linen pienemmiltä ja vanhemmilta aluksilta, ja osassa niistä on tarjolla myös molempia sviittiluokkia. Me matkustimme Meksikon-risteilyllämme juuri tuollaisella The Haven/normaalisviitti-aluksella, Norwegian Jewelillä, eikä valitsemamme perussviitti olisi voinut näppärämpi olla.

No, millaista se sviittimatkustaminen ilman platinaista ”The Haven” hyttikorttia oli?

Norwegian Cruise Line Suite key card

Joku spessu-kortti meillä sentään oli. Niin kuin mainitsin jossain aiemmassa postauksessani, niin Latitudes-taso Gold ei pidä enää paikkaansa. Myö ollaan Platinummeja nykyään!

Los Angelesin terminaalissa meidät ohjattiin turvatarkastuksen jälkeen sviittimatkustajille tarkoitettuun lähtöselvitykseen ja sen jälkeen omalle odotusalueelleen, joka oli aivan sama kuin The Havenin asiakkaillakin. Pääsimme istumaan penkeille, alueella oli tarjolla suolaista ja makeaa purtavaa, kahvia, teetä, vettä ja mehua. Kauaa emme ehtineet paikoillamme istua, kun concierge tuli esittäytymään ja toi meille kirjekuorellisen erilaisia tiedotteita. Vajaassa kymmenessä minuutissa kävelimme jo omaa rauhaisaa kaistaa laivaan ilman saatteluja ja jouduimme itse myös metsästämään sviittimatkustajille kuuluvan ravintolan. Hytteihin emme päässeet ennen kuin kahden maissa.

Norwegian Jewel suite perks 0 Embarking

Tuollaisia herkkuja odotusalueella. Juustojen ystävä kiittää!

Sviittinämme toimi Penthouse with Large Balcony #9502, joka sijaitsi Norwegian Jewelin keulassa. Hieman yli 27 neliön sviitissä oli muhkea parisänky, kahden hengen ruokailualue, pieni sohva, hyvin säilytystilaa, meikkipöytä/pukeutumisalue ja melko kätevä kylpyhuone kylpyammeella. Hytti oli erittäin toimiva ja värikkyydestään huolimatta kotoisa, mutta ehdottomasti parasta antia siinä oli suuri, n. 25 neliöinen parveke. Parvekkeella oli kaksi auringonottovuodetta ja kaksi pikkupöytää, mutta tilaa oli silti enemmän kuin tarpeeksi. Pieni yksityisyys parvekkeen oven lähellä oli taattu, mutta muutoin komentosillalta ja muilta keulaparvekkeilta oli näköyhteys parvekkeellemme. Aluksen web-kamera on muuten ainakin tällä hetkellä sijoitettu komentosillalle siten, että pienoinen osa sviitin #9002 parvekkeesta osuu web-kameran kuvauslinjalle. Tämä kannattaa siis huomioida hyttiä varatessa, mikäli ei halua päätyä kansainväliseen levitykseen.

Norwegian Jewel Forward Penthouse with Large BalconyNorwegian Jewel Forward Penthouse with Large Balcony BedNorwegian Jewel Forward Penthouse with Large Balcony dressing areaNorwegian Jewel Forward Penthouse with Large Balcony bathroom 1Norwegian Jewel Forward Penthouse with Large Balcony bathroomn2Norwegian Jewel Forward Penthouse with Large Balcony BVALGARI amenities

Kylpyhuone oli jaettu kolmeen osaan siten, että wc-pöntön alue oli suljettavissa lasiovella. Kylpyamme/suihku löytyi käsienpesualtaan toiselta puolelta ja oli myös suljettavissa lasiovella. Kylpyhuoneella ei ollut sinänsä kokoa, mutta ratkaisu oli oikein näppärä.

Ja se parveke, ah!

Norwegian Jewel Forward Penthouse with Large Balcony view 1Norwegian Jewel Forward Penthouse balcony

Sviittimme hintaan kuului mm. seuraavat edut:

Priority-liikkumiset laivaan lähtösataman lähtö- ja saapumispäivänä, tarvittaessa myös tender boatille (yhteysvene maihin, jos laiva joutuu ankkuroitumaan merelle).

Pullollinen kuohuviiniä ja vettä lähtöpäivänä, hedelmävati jokaisena päivänä, espresso/cappuccino-kone. Minibaari ei kuulunut hintaan, ei edes silloin kun asiakkaalla oli ilmaisten alkoholijuomien juomapaketti (UBP).

Kylpynutut lainaan matkan ajaksi, kylpytossut (MINÄ NIIN TYKKÄÄN!).

Elokuvia/musiikkilevyjä lainaksi (CD/DVD).

Butler (24 h), erilaisia herkkuja tuotuna sviittiin vähintään kerran illassa. Butler hoiti mm. kaikki ruokatilaukset, myös tiettyjen erikoisravintoloiden annokset. Joidenkin tietojen mukaan butler olisi kenties myös purkanut matkalaukut pyynnöstä, mutta me emme kaivanneet ko. palvelua, emmekä myöskään tiedä pitävätkö tiedot paikkansa.

Norwegian Jewel suite perks 5 Norwegian Jewel suite perks 6 Norwegian Jewel suite butler

Me mitään kuohuvan juoman ystäviä olla…

Ilmainen 24 h huonepalvelu (osittain maksullista muille asiakkaille)

Conciergen palvelut

Aamiaiset ja lounaat erikoisravintoloissa, jotka oli edellä mainittuina ateria-aikoina vain sviitissä ja The Havenissa matkustavien käytössä.

Norwegian Jewel suite perks lunch

Pihviravintola Cagney’s oli toinen aamiais- ja lounasaikaan meille varatuista ravintoloista.

Norwegian Jewel suite breakfast and lunch

Brasilialainen Moderno taas se toinen ravintoloista.

Norwegian Jewel suite perks 2Norwegian Jewel suite perks 3Norwegian Jewel suite perks 1

Aamupalalta löytyi sopivasti tuotteita, mutta kasviksista oli vain tomaattia tarjolla. Erilliseltä aamiaislistalta oli lisäksi tilattavissa lämpimiä makeita ja suolaisia vaihtoehtoja. Lounaslista pysyi samana joka päivä, joskin päivän keitto vaihtui. Palvelu molemmissa ravintoloissa oli ystävällistä, toimivaa ja henkilökunta oppi nopeasti asiakkaansa.

Kapteeni piti yhtenä iltana meille sviiteissä ja The Havenissa matkustaville cocktail-tilaisuuden The Havenin alueella. Tarjolla oli elävää musiikkia, keskusteluja aluksen päällystön kanssa, cocktail-paloja ja alkoholillisia/alkoholittomia juomia.

Mites asiakaspalvelu muualla laivalla normaalimatkustajan/sviittimatkustajan silmin?

Asiakaspalvelu oli hyvää, hymyjä tuli ja kasvomme muistettiin. Le Bistro-ravintolassa pyysimme kainosti tarjoilijaa kiirehtimään ruokatilauksemme kanssa, koska meidän oli tarkoitus mennä katsomaan teatteriesitystä tiettyyn kellonaikaan. Tarjoilija hoiti homman erinomaisesti keittiön kanssa, sillä kävelimme ravintolasta ulos 45 minuuttia myöhemmin, kolme tuhtia ruokalajia nauttineena.

Pääruokaravintolassa aterioimme muutamana iltana vapaasti valitsemanamme aikana. Yhden kerran ravintolassa oli täyttä ja sinne jonoa, joten meille ilmoitettiin ovella, että joutuisimme odottamaan pöytäämme 20 minuuttia. Meille annettiin piippari kouraan ja ilmaislipuke kahdelle kuohuviinilasilliselle. Emmepä miehen kanssa ehtineet kävellä kuin muutaman minuutin, kun piippari hälytti meille vapaata pöytää. Enhän minä voi takuuseen mennä asiassa, mutta pienoinen veikkaus on, että sviittimatkustajina saatoimme mennä muutaman aterioitsijan ohi.

Norwegian Jewel MDR

Kyseinen lappunen annetaan käsitykseni mukaan kaikille liian pitkään odottaville. Tai sitten ei. Mielelläni kuulisin, jos jollain teistä lukijoista on omakohtainen kokemus noista lappusista.

Poistuminen laivasta risteilyn päätyttyä sujui laivan ovelle saakka moitteettomasti. Sviittimatkustajina menimme erilliseen odotustilaan, jossa oli tarjolla virvokkeita sekä suolaisia ja makeita suupaloja. Concierge ohjasi meidät omaa kautta ulkokannelle ja poistumispisteelle. Sen jälkeen olimme oman onnemme nojassa ja sen kyllä huomasi. Los Angelesin terminaalissa oli suuri ruuhka, jonot valtavia ja me jouduimmekin miehen kanssa tekemään huonotapaisen päätöksen oikaista jonotuksessa rankemmalti. Terminaalin kaaoksen takia olisimme myöhästyneet maksamastamme lentokenttäkuljetuksesta, mikäli olisimme jonottaneet normaalisti. Sen verran olen risteilyilläni matkustajaterminaalien läpi kulkenut, ettei Los Angelesin (Port of Los Angeles) risteilyterminaali saa minulta pisteitä ainakaan paluussa. Varatkaa siis rutkasti aikaa laivalta poistumiseen.

Norwegian Jewel suite perks 7 disembarking

Viimeiset herkuttelut ennen lähtöä.

Norwegian Jewel suite perks 8

Sviittimme maksoi veroineen ja satamamaksuineen 1.586,50 euroa/hlö seuraavilla tarjouskampanjan kaupanpäällisillä: ilmaiset alkoholijuomat, ilmaiset erikoisravintolaillalliset neljänä iltana, ilmaiset sviittimatkustajien palvelumaksut, 250 minuuttia nettiä ja 200 USD käyttörahaa laivalle. Edellä mainittu hinta sisälsi myös ruoka- ja juomapaketin palvelumaksut.

Youtube-esittelyvideo sviitistämme täällä.

P.S: Päätin pienentää työni määrää ja luopua Passionate Traveller-merkinnöistä kuvissa. Ethän käytä kuitenkaan kuviani ilman lupaa.

Blogiani voit seurata myös Facebookissa, Bloglovinissa ja Instagramissa. Facebookiin päivitän myös blogin ulkopuolisia kuulumisia, joten sieltä näet ajankohtaisemmin missä meikäläinen milloinkin menee.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

11 Comments

  • Reply Karibian / Välimeren risteily: Vinkkejä hytin valintaan lauantai, tammikuu 26, 2019 at 13:19

    […] Norwegian Jewelin keulassa sijaitseva Penthouse with Large Balcony -sviitti. Olemme matkustaneet ko. sviittiluokassa kahdesti, sillä kyseiseen sviittiin saa ihan mukaviakin tarjouksia välillä. Kokemuksiamme sviittimatkustamisesta NCL:n edullisemmissa sviiteissä voit lukea tarkemmin täältä. […]

  • Reply Esittelyssä Norwegian Cruise Linen väripilkku Norwegian Jewel - Passionate Traveller sunnuntai, toukokuu 15, 2016 at 20:16

    […] Norwegian Jewel kuuluu siihen alussarjaan, jolta löytyy kaksi eri sviittiluokkaa. Tarjolla on edullisempia sviittejä jopa viiden hengen seurueille ja kalliimpia The Haven-luokan sviittejä, joihin kuuluu mm. sisäänpääsy omalle suljetulle uima-allasalueelle. Olen itse matkustanut kaksi kertaa Norwegian Jewelin halvemmassa sviittiluokassa ja voin sanoa, että tämän kokoisessa laivassa se on aivan riittävä. Tarkempi esittely sviitistämme ja omia kokemuksia tuosta sviittimatkustamisesta on luettavissa täältä. […]

  • Reply Meksikon risteily: Puerto Vallarta, Majahuitas ja Yelapa - Passionate Traveller torstai, huhtikuu 14, 2016 at 17:41

    […] ei ole mukavampaa kuin tilata aamiainen hyttiin. Mekin tilasimme butlerimme tuomaan aamupalan sviittiimme Puerto Vallartassa, sillä halusimme aloittaa aamun mahdollisimman helposti kaikkien […]

  • Reply Kikka lauantai, maaliskuu 12, 2016 at 14:46

    Hei, Me lähdimme 2/2016 Norwegian Dawn laivalla New Orleansista Väli-Amerikan risteilylle. Kokemusta on aikaisemmin Royal Caribbeanin, Celebrity Cruisesin ja Costa Cruisesin risteilyistä. Norwegian Cruisesin risteilystä jäi huijauksen maku. Lisäksi se oli vähän liian freestyle meidän makuumme. Illalliselle tultiin sortseissa ja t-paidassa.
    Olimme varanneet penthause sviitin. Heti satamassa, kun sviitti-matkustajat pääsivät erilliseen tilaan odottamaan laivaan pääsyä, saapui laivan concierge luoksemme ja kertoi ettemme saisi meille varattua sviittiä vedenpoisto-ongelmien takia, vaan saisimme tilalle toisen hytin, mutta siinä ei olisi parveketta. Sanoimme hyvin voimaakkaasti, että emme hyväksy hyttiä missä ei ole parveketta. Concierge tuli takaisin ja sanoi, että korjataan se teidän hyttinne sitten nopeasti. Meni 15 minuuttia ja pääsimme laivaan. Menimme suoraan hyttiimme, jossa hyttisiivooja oli siivoamassa hyttiä. Hän ei tiennyt hytin vesiongelmista mitään, vaikka oli siivonnut edellisen viikonkin sitä hyttiä ja kertoi, ettei mitään korjausmiehiä ole siellä käynyt. Emme huomanneet viikon aikana mitään ongelmia veden poiston kanssa.Miksi sviittimme yritettiin huijata meiltä pois?
    Emme käyttäneet hytin minibaaria lainkaan, silti laskullemme oli lisätty 10 dollarin veloitus minibaarin käytöstä. Laskullemme oli lisätty myös muita veloituksia, esim. complimentary ravintolassa nautittu miehen ruoka. Kukaan ei kertonut, että osa ruoka-annoksista olisi maksullisia. Perutusta retkestä ei tullut etukäteen ilmoitusta. Nousimme aamuvarhaiselle ja lähdimme kaikkine retkivarusteinemme kokoontumispaikalle, jossa vasta kerrottiin, että retki on peruttu. Valitsimme halvemman retken, mutta sanottiin, ettei välirahaa makseta, vaan voidaan lähettää 30 pv:n päästä sekki Suomeen jos tilimme on plussalla matkan jälkeen. Hytti oli hyvä, ruoka oli hyvää, illan esitykset ok, mutta liian paljon oli huijauksen yritystä ja lupauksia, joita ei noudatettu. Etenkin concierge- palvelu oli heikkotasoista. Suosittelen kokemustemme mukaan Royal Caribbeanin ja Celebrity Cruisesin risteilyitä. Emme suosittele Norwegian Cruise Linen, eikä Costa Cruisesin risteilyitä.

    • Reply Kthetraveller lauantai, maaliskuu 12, 2016 at 18:36

      Ohhoh, en osaa sanoa tuohon kyllä nyt yhtään mitään, sillä me olemme tosiaan reissanneet NCL:n aluksilla hyvin useasti ja meillä ei ole ollut vastaavia ongelmia koskaan. Tuosta ruoka-annosten maksullisuudesta Complimentary-ravintolassa olin tietoinen, tarkistitteko menusta että siellä perässä oli hinta? Reklamoittehan kaikista asioista? Ja jos ja kun concierge-palvelu oli heikkoa, pyysittekö poistamaan palvelumaksun? Otaksun, että maksoitte jo tämän vuoden puolella sviittimatkustajien palvelumaksut? Olen todella pahoillani, että teille kävi huono tuuri.

  • Reply Annemaria/Samppanjaa muovimukista lauantai, helmikuu 27, 2016 at 09:27

    Näyttää niin täydelliseltä lomaympäristöstä. Olen itse vierastanut vähän ajatusta risteilymatkasta, mutta noissa ympyröissä varmasti viihtyisi. Samppanja maistuisi tuolla partsilla 🙂

    • Reply Kthetraveller sunnuntai, helmikuu 28, 2016 at 13:06

      Kyllä se oli täydellinen lomaympäristö. Risteilyissä on parasta myös se, että maisemat vaihtuvat, mutta hotelli liikkuu mukanasi. Ei armotonta laukkujen pakkaamista ja purkamista, reissaamista. Kiitti kommentistasi Annemaria!

  • Reply Maarit Johanna perjantai, helmikuu 26, 2016 at 15:49

    Parvekewow! Ikinä ei myöskään kyllästy noihin skumppakuviin <3

    • Reply Kthetraveller sunnuntai, helmikuu 28, 2016 at 13:03

      Juu, skumppa ja parvekkeet ne yhteen soppii 😀

  • Reply Jerry / Pako Arjesta perjantai, helmikuu 26, 2016 at 13:24

    Kiitos taas kerran tästä :). Hyvä pitää nämä kaikki mielessä varsinkin tulevaa häämatkaa ajatellen. Todella hyödyllinen postaus!

    • Reply Kthetraveller perjantai, helmikuu 26, 2016 at 13:45

      No kiva kuulla! Silloin kun normisviitin parveke on iso, se The Haven löytyy ihan sviitin omalta parvekkeelta. Pelkäsin hieman sitä, miltä ”normisviittimatkustaminen” tuntuisi The Havenin jälkeen, mutten kyllä kaivannut ollenkaan The Haveniin. Ollos hyvä ja kiitti kommentista!

    Leave a Reply