Notice: Trying to get property 'plugins' of non-object in /var/www/www.rantapallo.fi/wp-content/plugins/styles/classes/styles-customize.php on line 150

Hilton Sharjah, King Ambassador Suite & Executive Lounge

Päätin tehdä King Ambassador-sviitistämme mahdollisimman tarkan selostuksen ja siksi tämä erillinen postaus. Sviitti on kokoonsa nähden aika kohtuuhintainen (alennuskampanjalla), joten pientä luksusta kaipaavalle huone on oiva valinta.

117 m2:n suuruinen sviitti #1521 sijaitsee 15. kerroksessa. Huonetta hallitsee suuri olohuone/ruokailualue, johon myös lastemme muhkeat lisävuoteet mahtuivat oikein hyvin. Lisämaksusta sviittiin on mahdollisuus liittää toinen huone, jonka ovi näkyy kuvassa pienesti oikealla.

Olohuoneen valtavista ikkunoista on upeat näkymät Khalid laguunille sekä maailman kolmanneksi korkeimmalle suihkulähteelle. Iltaisin ikkunoista pystyy myös ihailemaan Al Majazin puistoalueen edessä olevaa valaistua suihkulähdeshowta.

Pieni sisääntulohalli erottaa sopivasti olohuoneen päämakuuhuoneesta. Alla olevasta kuvasta nähtävissä oikealla huoneen ulko-ovi ja vasemmalla pariovet olohuoneeseen. Aulassa sijaitsee pienempi WC sekä apukeittö, josta yhteys myös olohuoneessa sijaisevaan ruokailutilaan.

Pienempi WC.

Apukeittiö tyhjällä jääkaapilla ja vesipisteellä.

Tilavan oloinen päämakuuhuone sijaitsee sviitin toisessa päädyssä, kaupungin puolella. Huoneesta löytyy minibaarin lisäksi faksi sekä suurempi kylpyhuone bideellä ja kylpyammeella. Kylpytakit (lainaksi), tossut, vesipulloja sekä aamuisin oven alta sujahtava englanninkielinen sanomalehti kuuluu huoneen hintaan.

Kuten jo edellisessä postauksessa mainitsin, hotellin vieressä kadun toisella puolella sijaitsee moskeija jonka rukouskutsut kuuluivat minareetista aika kirkkaasti sisälle. Tämä huomiona kaikkein herkkäunisimmille.

Sviitin (kuten myös Executive-tason huoneisiin) kuuluu Executive Loungen käyttöoikeus jota kannattaa käyttää mahdollisimman paljon hyödyksi. Olemme itse valinneet monasti Executive-huoneen juuri sen takia, että Loungessa on ilmaisen Wi-Fin lisäksi mahdollisuus käydä nauttimassa erilaisia virvokkeita ja pieniä eväksiä pitkin päivää ilman erillistä maksua. Loungessa on tarjolla hieman suppeampi aamupala, iltapäiväteet/-kahvit sekä illalla myös lämmintä evästä pikkupurtavan lisäksi. Sharjahin nollatoleranssin takia täältä Loungesta ei saa alkoholia, mutta monissa muissa maissa sekin on mahdollista.

Arvioinkin edellisessä postauksessa jo hieman Hilton Sharjahia ja mainitsin kertovani tässä postauksessa hieman pisteitä rokottaneista tapahtumista.

Kaikki ei nyt mennyt ihan nappiin tulopäivänämme sillä jostain kumman syystä Hiltonin varausjärjestelmän kautta tehdyt ennakkotilaukset eivät tuntuneet olleen Hilton Sharjahin tiedossa. Olimme tilanneet ennakkoon kuljetuksen lentokentältä sekä pullon alkoholitonta kuohuvaa ja suklaakuorrutettuja mansikoita huoneeseen saapumisen yhteydessä. Tämän lisäksi toiveena oli aikainen sisäänkirjoittautuminen ja hotellin tiedossa piti olla myös se, että huoneeseen majoittuisi kahden aikuisen lisäksi kaksi lasta. Vahvistimme hotellille ajoissa sähköpostitse lentomme tiedot, saapumisajan ja -päivän sekä sen, milllaista autoa ja milloin sitä tarvittiin. Hiltonilta vahvistettin auto mutta kun saavuimme Dubain kentälle, ketään ei ollut vastassa. Tuskaisen soittelukierroksen jälkeen saimme kuulla ettei hotellilla ollut tietoakaan saapumisestamme joten autoa ei ollut tarjolla.

Auto ja kuljettaja siis puuttui, mutta onneksi löytämämme, toista asiakasta hakeva Hiltonin kuljettaja järjesti meille pikaisesti kimppakyydin. Huoneen saimme hienosti 5 tuntia ennen virallista sisäänkirjoittautumisaikaa mutta lisävuoteita, alkoholitonta viiniä taikka suklaakuorrutettuja mansikoita ei näkynyt missään. Kauniit ruusun terälehti-asetelmat sentään huoneessa oli vaikkei ko. ”romanssipakettia” oltu tilattu.

Neljän maissa illalla aloimme kysellä kuplivan ja mansikoiden perään. Kävi ilmi ettei hotellilla ollut tietoa näistäkään vaan he vetosivat siihen että olimme saaneet ruusuasetelmat huoneeseemme. Olimme ymmällämme, selitimme ettemme olleet sellaisia tilaneet ja näytimme kirjallisen tilauslistamme. Asia luvattiin hoitaa joten jäimme odottamaan uudelleen tilaamaamme kylmää kuohuvaa jääastiassa ja suklaakuorrutettuja mansikoita huoneeseemme. Meni hieman aikaa jonka jälkeen huonepalvelusta soitettiin. Mansikoita ei ollut joten sovimme hedelmälautasen toimittamisesta ja toistimme edelleen sen tarpeen että alkoholiton kuohuva olisi viilennetty.

Tulos: Hedelmälautanen tuli, niinkuin mansikatkin joita ei pitänyt olla, mutta kuohuva oli huoneenlämpöistä ja laseja vain yksi vaikka tilaus oli tehty ”We-muodossa” -> jouduimme pyytämään kuohuvan viilennettynä jääastiassa sekä lisälasin.

Sen verran tahimme huonepalvelun kanssa illan aikana, että he toivat pahoitteluna lisäannoksen mansikoita.

Yhdeksän aikaan illalla rupesimme kaipaamaan lapsillemme lisävuoteita joita ei oltu vielä tuotu. Soitimme housekeeping-osastolle ja kävi ilmi, ettei heillä ollut tietoakaan lapsistamme. Henkilökuntaan kuuluva nainen tuli henkilökohtaisesti tarkistamaan tilanteen (kuinka vanhoja lapsemme ovat) ja hoiti sängyt pikaisesti huoneeseen. Olin kyllä hieman hämilläni näistä yhdelle päivälle kasaantuneista tapahtumista, sillä olin tottunut siihen että Hiltonissa kaikki sujuu kuin rasvattu. Henkilökunta teki kuitenkin kaikkensa korjatakseen virheet ja onnistuikin siinä.

Seuraavat pari päivää meni jo huomattavasti paremmin. Olimme majoituskuluja säästääksemme päättäneet ottaa viimeiselle majoitusvuorokaudelle astetta pienemmän sviitin ilman aamupaloja, koska meillä oli tiedossa aikainen lähtö lentokentälle. Hilton päätti kuitenkin upgreidata meidät viimeiselle päivälle ja saimme pitää asuttamamme sviitin.

Viimeisenä iltana Executive Loungessa henkilökunnan kanssa käydyissä keskusteluissa pyysimme seuraavaksi aamuksi autoa lentokentälle ja mainitsimme tarvitsevamme isomman auton (SUV). Meille sanottiin ettei Hiltonilta löytynyt muuta kuin limusiini, mutta siihen mahtuisi meidän kuusi matkalaukkua. Kerroin asiallisesti hieman huolistani koskien auton saamista joten myöhemmin esimies, jonka nimeä en saanut ylös saapui luoksemme juttelemaan. Hän oli erittäin tietoinen kohtaamistamme ongelmista ja pyysi anteeksi tapahtunutta. Hän lupasi huolehtia meille auton aamuksi ja kysyi samalla voisiko hotelli toimittaa meille maksuttoman aamupalan huoneeseen toimitusaikojen ulkopuolella, mikä sopi oikein mainiosti.

Kävimme iltakävelyllä ja kun palasimme huoneeseen odotti siellä nämä herkut.

Makoisa aamupala saapui sovitulla kellonlyömällä, henkilökunta hoiti kaiken moitteettomasti ja auto saapui juuri oikeaan aikaan. Se ei ollut kuitenkaan Hiltonin limusiini vaan iso SUV, ihan niinkuin olimme toivoneet.

Hilton Sharjah henkilökuntineen teki upeaa työtä. He käänsivät ongelmat voitoksi ja lyhyestä visiitistä jäi meille positiivinen kuva. Täysiä pisteitä en voi hotellille kuitenkaan antaa, sillä tämän tasoisessa hotellissa ei pitäisi tapahtua postauksessani mainittuja virheitä.

Yhteenvetona voin suositella tätä hotellia jo iäkkäiden huoneidenkin takia alennettuun hintaan. Omassa huoneessamme oli muuten valaistuksen kanssa pienoisia ongelmia, sillä yhtä makuuhuoneessamme palanutta valoa emme saaneet sammumaan ellei kaikkia huoneiston valoja sammutettu. Ehkäpä tuohonkin asiaan olisi löytynyt ratkaisu, mutta emme jaksaneet ruveta selvittelemaan asiaa henkilökunnan kanssa.

 

Previous Post Next Post

You Might Also Like

6 Comments

  • Reply Helena keskiviikko, syyskuu 2, 2015 at 23:03

    Ihania kuvia ! Miten tuolla toimittiin vakuuksien kanssa, muistatko yhtään paljonko vakuus oli about per yö? Ollaan lähdössä noin kuukauden päästä ja mietityttää, että otetaanko vakuus summa luottokortilta vai miten se menee, ja palautetaanko se kun kirjaudutaan ulos?

    • Reply Kthetraveller torstai, syyskuu 3, 2015 at 10:11

      Hei Helena, me maksoimme hotellin ennakkoon ja säästimme siinä rahaa. Luottokorttia piti näyttää tiskillä, mutta se on melko normi käytäntö. Jos ei käytä hotellin maksullisia palveluita, niin ei kortillekaan kerry laskua. Mitään muita vakuuksia meiltä ei pyydetty. Kiitti viestistäsi Helena, kysy vaan, jos jokin jäi askarruttamaan.

      • Reply Helena torstai, syyskuu 3, 2015 at 10:49

        Kiitos nopeasta vastauksesta!! Mekin ollaan hotelli jo maksettu, mietittiin vaan kun monilla sivuilla lukee että hotelli ottaisi vakuuden joka on 50e per yö, mutta sen näkee sitten siellä 🙂

        • Reply Kthetraveller torstai, syyskuu 3, 2015 at 11:09

          Hui! Tuo on sellainen asia että nevahööd, tämä hotellityttö ei ole elämänsä aikana tuommoiseen törmännyt! Hyvää matkaa Helena, kuulisin mielelläni sitten mitä tykkäsit Sharjahista ja hotellista.

  • Reply Maarit Johanna maanantai, maaliskuu 3, 2014 at 16:38

    Mulla on aina ollut vain positiivisia kokemuksia Hiltonista. Mikään ei ole niin rassaavaa kuin hotelli jossa palveluvirheille kohautellaan olkapäitä mutta tuolla kyllä vaikuttaa että edes yritetään saada vieraat lähtemään kotiin anyway hymy huulilla 🙂 p.s mahtavat näkymät ikkunoista!

    • Reply Kthetraveller maanantai, maaliskuu 3, 2014 at 17:28

      Toden totta, minullakin on ollut vain positiivisia kokemuksia Hiltonista aiemmin. Eikä Hilton Sharjahin pikkuprobleemat haitanneet loppujen lopuksi koska henkilökunta hoiti huulillemme hymyn omalla toiminnallaan. Olkapäiden kohauttelijoita on löytynyt muiden ketjujen hotelleista joten sekin on koettu. Hilton on ja pysyy suosikkinamme, joskin Marriott-ketjuakin kiinnostaisi kokeilla hieman lisää.

    Leave a Reply